25 Nisan 2013 Perşembe

Kolay poğaça

Günaydın...
Güne mis gibi kokularla başladım bugün.Sabah kalktığımda evde ekmek olmadığını fark edince,ekmek almaya da gitmeye üşenince kolaycacık bir poğaça yapıverdim:)
Kolay olduğuna bakmayın yumuşacık ve çok lezzetlidir kendileri...


İşte kolay poğaça için gerekli malzemeler :
1 çay bardağı sıvı yağ (ben zeytinyağı kullanıyorum)
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 tutam tuz
un
iç malzemesi için:
patates,kıyma,peynir isteğe bağlı kullanılabilir.(ben peyniri ezip içine pul biber ve nane ekledim)

yapılışı :
Tüm malzemeyi bir kaba alıp malzemeler karışıp hamur kulak memesi kıvamını alana kadar yoğurulur.Ceviz büyüklüğünde bezeler yapılıp içlerine iç malzeme konur ve yuvarlanarak şekil verilir.180 derece fırında yaklaşık 25-30 dk pişirilir.

**Ben poğaçaların üzerine yumurta sarısı yerine haşhaş sürdüm.İçi peynirli,dışı haşhaşlı çok lezzetli oluyor tavsiye ederim.

Afiyet olsun:)

2 yorum: