23 Mayıs 2013 Perşembe

Cam kavanoz boyama


Günaydın...
Bugün sizlere ilk kez denediğim cam kavanoz boyama işlemimi göstermek istiyorum.Öncelikle ben de bu konuda acemiyim belirtmek isterim...
İnternetten,hobi malzemesi satan yerlerden,çevremden çok araştırdım ve bu işe el attım:)


Öncelikle boş cam kavonozu  akrilik boya ve ponpon fırçayla 3 kat boyadım.Katların arasının iyice kuruması gerektiği için 1'er gün ara verdim.Taban renginin iyice kuruduğundan emin olduktan sonra ponpon fırçanın arka kısmıyla puantiye yapımına geçtim.Tamamına istediğim sıklıkta puantiyeyi yaptıktan ve puantiyeler de kuruduktan sonra ön kısmına bardak altlarına konan dantelli kağıdı tutkalla yapıştırdım.
Tüm bu işlemler de kuruyunca üzerine 2 kat parlak cila sürdüm ki suya dayanıklı olsun diye...

En son olarak da kavanozun ağız kısmını kurdelelerle süsleyip sizin için fotoğrafladım:)


Bu güzel kavanozlar hobi malzemelerim için yerlerini aldılar.
Bana göre çok da güzel oldular,ayrıca yapması çok keyifli denemenizi tavsiye ederim.Şimdi bir elimde fırça bir elimde boya evin içinde acaba neyi boyasam diye geziyorum...

İlk başta da söylediğim gibi bu benim ilk tecrübem arkadaşlar.Eksik yaptığım,hatalı olduğum kısımlar varsa tecrübeli arkadaşlardan fikir almak çok isterim.Çünkü ben bu boyama işini çok sevdim sıkılmadan,bunalmadan uzun soluklu bir hobim olmasını istiyorum.

27 yorum:

  1. Çok güzel olmuşlar bende denemek istiyorum
    ellerine sağlık renginede bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim denemelisin mutlaka o kadar da zor bişey değil hatta çok keyifli:)

      Sil
  2. bence ilk yapmaya göre gayet iyisin çok şeker olmuşlar ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. İşte tam da yapmak istediğim bu..:)) Vallahi maşallah. Aynı ben de sizin gibi boya fırça cila filan aldım dün gece de boş kavanoz arandım durdum sonra da cesaret edemedim yapamam diye..:))
    Ne olur böyle yaptıklaırnızı böyle anlatarak paylaşırsanız öyle yaqrdımcı olur ki bana.. Ama sizden cesaret aldım bugün de ben boyamaya çalışayım..:))
    Ellerinize sağlık maşallah...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim gerçekten insan sürekli bişeyleri boyamak istiyor,denemelisin kesin çok zevkli ve kolay,yaptıkça daha da geliştiririz hem:)

      Sil
  4. Çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık... Pembe ve beyazı birbirine çok yakıştırırım çok beğendim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,benim de en sevdiğim renkler:)

      Sil
  5. Allahım, pembe şeker gibi çok tatlı olmuşlar yahu :) Eline, koluna, beş de parmağına sağlık! :D Akrilik boya edinmek farz oldu, her yeri boyayabilirmişim gibi hissediyorum şu anda! :) Önce sizin yeşil balkon halısından alacağız eşimle, sonra da bu işe el atayım diyorum, projeler bitmesin, aman sabahlar olmasın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim çok kolay inan o boyayı eline alınca her yeri boyayabilirsin aman dikkat!:)Çim halı zaten süper bişey napalım bahçemiz yok diye çimlere basmayalım mı:)mutlaka alın

      Sil
  6. BENCE ÇOK GÜZEL ÇOK ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim,beğenilmesine çok mutlu oldum:)

      Sil
  7. Canım çook şirinler bende bu sıralar puantiyelere taktığım için ayrıca beğendim :) Bende naçizane bir fikir verebilirmiyim canım şişelerini boyadıktan sonra üzerlerine peçete baskıda yapabilirsin o da çok güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkür ederim canım peçete transferi çok araştırdım hatta tutkalını da aldım ama cesaret edemedim en kısa zamanda onu da denerim inşallah:)

    YanıtlaSil
  9. wow cok guzel olmus. belki ayni kavanozdan cok sayida biriktirerek mesela nescafe kavanozlarindan takim yapabilirsin. baharatlik, tuzluk sekerlik, vs. rafta hepsi bir birinin ayni olunca guzel duracagini dusunuyorum. bir de cath kidston'in printlerine bakmadiysan baklisin. ilham verecegini dusunuyorum. instigramda adaesintileri nickli bir hatun porselenlerini o modellerdeki gibi boyami$ ho$ olmu$.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim bende takım yapmayı düşünüyorum gerçekten güzel durur öyle:)verdiğin bilgiler için çok sağol hemen araştırıyorum...

      Sil
  10. çok beğendim harika olmuş

    YanıtlaSil
  11. cok guzel olmus ozellikle renkler harika olmus. Cam objelerde Enamel boya kullaniyorum. Cam ve boyanin tutuculugu icin. Enamel boya firinlanabiliyor. Veya 21 gun su ile temasi engellenmek sureti ile bekletiliyor ve kemiklesiyor. sonrasinda parlak vernikliyorum. Puantiye veya baska desenler yaratmak icin de hoby magazalarinda bulunan bir tur sablon olan stencillar var.
    Henuz ben bu konuda ogrenciyim ben de cok zevk aliyorum bu hoby den. ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  12. çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilere gerçekten çok zevkli enamel boya alıp deniycem:)

    YanıtlaSil
  13. Bende bir ara yapmaya kalkıştım fakat beceremedim:) Ellerine sağlık çok hoş görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. Uzun zamandır ahşap boyalara taktiğim bu arada camlara merak saldum dikiş boya derken kendimi burda buldum yeni blog ismiyle kaybettim seni şimdi şak direde çıktın karşıma ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. çok güzeller ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. bende denedim akrilik boyayla ancak biraz çizgili oldu ilk kat boyamam..diğerlerinde düzelir mi.

    YanıtlaSil
  17. bende denedim akrilik boyayla ancak ilk katında dalgalanmalar oldu çizgi çizgi..diğer katlarda düzelir mi

    YanıtlaSil
  18. cok guzel harika bende yapmak istiyorum ama nerden temin edebilir acaba?

    YanıtlaSil
  19. cok guzel olmus bemde yapmak istiyorum nerden temin edebilirim ?

    YanıtlaSil