1 Mayıs 2013 Çarşamba

Rüyalar gerçek olursa


Bazen rüyalarımdan o kadar çok etkileniyorum ki...
Dün akşamda yine böyle bir rüya gördüm.Tabirine baktım anlamı çok güzel ama şuan anlatamam olsun söz anlatacağım:)

Bundan yaklaşık 7 ay önce işe gidip gelmem kolay olsun diye bana 2.el uygun fiyatlı bir araba almaya karar vermişken o gece rüyamda Sakıp Sabancı'yı gördüm ve tabi kimseye söylemedim.Öğleden sonra ben işe gidince eşimin aklına birden Toyata'ya gitmek gelmiş,bakmış,içine sinmiş ve hemen işlemleri yaptırmış.
Tabi benim daha hiçbir şeyden haberim yok:)
Sonuç ertesi gün beni galeriye götürdü ve sıfır Toyata Yaris'i teslim aldık.
Ben tabi şok şok şok!!!

Bunun gibi daha neler,neler...
Şimdi ben rüyalarıma nasıl inanmayayım:))





Rüyalarla ilgili netten bulduğum bir kaç bilgi;

Rüya kimi için bir müjde,kimi için bir ikazdır.Kur'an-ı kerimde rüya ve tabiri ile ilgili bilgi vardır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Güzel rüya müjdedir.) [İbni Cerir] 

(Salih rüya rahmani, karışık rüya şeytanidir.) [Buhari] 

(En doğru rüya seher vakti görülendir.)
 [Beyheki] 

(Kötü rüya gören uyanınca sol tarafına üç defa tükürüp, şeytanın şerrinden Allahü teâlâya sığınsın. Bu takdirde rüya, ona zarar vermez.) [Müslim]

(Güzel rüya gören, hemen Allahü teâlâya hamd ve şükretsin! Kötü rüya gören, Allahü teâlâya sığınsın, rüyasını kimseye anlatmasın! O zaman rüyanın ona zararı olmaz.)
 [Dare Kutni] 

(Rüya nasıl tabir edilirse, öyle çıkar. Bunun için rüyanızı nasih veya âlime anlatın!) [Hakim] [Nasih, insanlara iyilik tavsiye eden, kötülükten sakındıran, nasihat eden kimsedir.] 

Bir kadın, gördüğü rüyayı Peygamber efendimize anlatır. (Yanında olmayan birine [kocana] kavuşursun) buyurur. Kocasına kavuşur. Başka bir zaman aynı rüyayı görür. Başkalarına tabir ettirir. Onlar da, (kocan ölecek) derler. Dedikleri gibi olur. 

Onun için rüyayı hayra yormalıdır! Rüya iyi ise, (hayırdır inşaallah)demeli, kötü ise, (Allahü teâlâ bu rüyanın şerrinden seni muhafaza etsin) demelidir! (Bostan) 

Görmediği rüyayı gördüm demek çok kötüdür. Çünkü hadis-i şerifte,(En büyük yalan, görmediği halde, “rüyamda şöyle gördüm”demektir) buyuruldu. (Buhari)

En güzel rüyaları görmeniz dileğiyle...

Hoşçakalın:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder