17 Eylül 2013 Salı

7 tahıllı ekmek

Günaydın,mutlu sabahlar...
Daha önceki yazılarımda ekmeğimi kendim yaptığımdan bahsetmiştim,kendim yapıyorum ama öyle makineyle falan değil bildiğin yoğurup,mayalayıp,fırında pişiriyorum.
Herşeyin makinesini kullanırım aslında ama nedense ekmek yapma makinesine gerek duymadım şimdi geçelim ekmeğimizin tarifine...
Malzemeler;
*1 su bardağı ılık süt,
*1 su bardağı ılık su,
*1pkt kuru maya,
*1 çay kaşığı şeker,
*tuz,
*3 yemek kaşığı zeytinyağı,
*kurutulmuş domates,
*zeytin,
*yeterince un,(ben un olarak sinangilin 7 tahıllı ekmek ununu biraz beyaz unla karıştırıp kullanıyorum)
Yapılışı;
Süt,su,kuru maya,toz şeker ve tuz bir kaba konulup mayanın çözülmesi beklenir,yaklaşık 10dk sonra diğer tüm malzemelerde eklenip uygun kıvama gelince hamurun mayalanması için üzerini örtüp yaklaşıp yarım saat dinlenmesini bekliyoruz.Hamurumuz iyice mayalanıp kabardıktan sonra istediğimiz şekli verip tepsiye dizdikten sonrada hamurların üzerine biraz su serpip 10dakika da tepsi de bekletip 180derece fırında yaklaşık 20dk pişiriyoruz.
 
Ekmeğinize kurutulmuş domates ve zeytin tercihe bağlı aslında bunların yerine ceviz yada fesleğen vb koyabilirsiniz.
Ben kurutulmuş domatesleri aktardan alıp zeytinyağı ve kekikle beraber kavanozlara doldurup domateslerin yumuşaması için yaklaşık 1 hafta bekliyorum.
 
Benim elimden çıkması,kullandığım malzemeleri bilmem sağlık ve temizlik açısından çok çok önemli.Yaptığım ekmekleri derin dondurucuya da koyup yemeden bi süre önce çıkardığımda taze taze oluyor.
Deneyin pişman olmazsınız:)
 

6 yorum:

  1. çok lezzetli gözüküyor elinize sağlıık :)

    YanıtlaSil
  2. hemen deniyorum. Ekmekler tam bana göre. Hem göze hem de mideye hitap ediyor. Kurutulmuş domateslerimi de sizin yaptığınız gibi yapayım bari. Bende her seferinde kaynatıp duruyorum :DD

    YanıtlaSil
  3. şimdi bu nefis ekmekler ve domates kurularından ne kadarını götürürsek, pardon yersek diyetimiz bozulmuyo...:(

    sadece bakmakla mı yetiniyoruz yoksa?

    ağlıycam şimdi...:(

    YanıtlaSil
  4. Bu ne kadar güzel bi tarif ya bende deneyecegim kesinlikle..Tesekkurler..Bana da beklerim:)

    YanıtlaSil
  5. Çok lezzetli görünüyorlar, deneyeceğim mutlaka :')

    YanıtlaSil