26 Ağustos 2013 Pazartesi

Kış hazırlıkları

Kış hazırlıklarımız tüm hızıyla devam ediyor.İlk defa geçen sene komşularımla beraber yaptığım onlardan öğrendiğim domates konservelerini bu sene komşularımın şehir dışında olmasından dolayı tek başıma yaptım.
 
 
Gerekli malzemeler;
10 kg domates,
2 yemek kaşığı kaya tuzu,
1 su bardağı zeytinyağı,
1 yemek kaşığı toz şeker,
Yapılışı;
Domatesleri soyup robottan geçirip büyük tencereye koyuyoruz.İçine geri kalan malzemeleri koyup yaklaşık 20 dk kaynatıp sıcakken kavanozlara dolduruyoruz ve ters bir şekilde tezgaha diziyoruz.Yaklaşık bir gün bu şekilde bekletip daha sonra güneş almayan bir yere kaldırıp kışında mis gibi domateslerimizi gönül rahatlığıyla kullanıyoruz.
Deneyin pişman olmazsınız:)
 
*kullanacağınız kavanoz kapaklarının yeni olmasına dikkat edin ve kullanmadan önce mutlaka kaynatın.
 
Kolay gelsin...
 


7 yorum:

  1. Canım öncelikle ellerine sağlık tarif kolay gibi bende en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum :)afiyet olsun şimdiden size ..

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ben de deneme amaçlı ilk kez yaptım aynı bundan. Yalnız ben birazcık kırmızı (kapya) biberde ekleyip kaynattım. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Oooo bütün kış afiyet olsun ozaman :))

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik cok guzel gozukuyorlar. annemde yapardi cok severdim. 2 kasik domates sosunun uzerine direk yumurta bile kirsam cok lezzetli olurdu.
    Bir de bunun biberlisi var. onu da dene istersen, o da cok guzel oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle kolay gelsin sana,kış için büyük hazırlık ama ben bu şekilde yapmıyorum.Domateslerin kabuklarını soyup, yemeklik doğrayıp tuz ekledikten sonra kavanozlara koyuyorum,ters şekilde 15 dk kadar kaynatıyorum.Denedin mi bilmiyorum ama böyle de lezzetli oluyor.
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  6. Ohh miss hazırlamışsınız..ben her sene özeniyorum ama bir türlü yapamadım.. şimdi bebekle de çok yorgun oluyorum işden arta kalan zamanda..sanırım yine yapamıycam :)
    afiyet olsun şimdiden
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  7. oooooooooo bayılıyorum bu hazırlıklara hıc yaoamıyorum ama yapan herkese helal olsun dıyorum ohhhh mıs gıbı...

    YanıtlaSil